Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie egzystencji w sieci tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych. Można nawet stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy profesjonalna strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie należy także pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy też bezpłatnych wizytówek. Trzeba natomiast pamiętać, że w sytuacji bezpłatnych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest częstokroć nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest także pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w wielu sytuacjach szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że częstokroć są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, wręcz wówczas gdy mają wspólny silnik (schemat). Jednakowo w jaki sposób z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w znaczącej liczbie przypadków otwiera kilka podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść jedynie jednej, dwóch. Warto wspomnieć, że pierwsze złudzenie jest bardzo ważne, jeżeli będziemy mieć niedociągnięcia, brzydką grafikę albo źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie najlepsza strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinieneś również wiedzieć dla jakiej targetowej grupy naszych kontrahentów pragniemy dotrzeć, gdyż całkiem inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, przeciwnie dla osób starszych jednakowo jak równieżnaczej dla kontrahentów na produkty normalnego użytku, a inaczej dla towarów niszowych zazwyczaj elitarnych, ekskluzywnych. Powinno się też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie właściwie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można by nawet śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze ma mniejszość użytkowników globalnej sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www musisz uwzględnić czy pragniemy sporo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy też najłatwiejszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można na 100 procent połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik chce oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy także we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w wielu przypadkach osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają dobrze wykonanej, fachowej usługi. W tym momencie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Ani jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak każdy chciałby spostrzec jak wygląda usługa którą oferuje.